Renovatie van rolling stock

Strukton Rolling Stock moderniseert en renoveert rijtuigen door bestaande componenten te vervangen en nieuwe te integreren. Spoormaterieel wordt ontworpen en gebouwd om decennia lang mee te gaan. De gemiddelde levensduur van treinen, trams en metro's is 30 jaar. De onderdelen in rijtuigen verouderen echter eerder door de snelle ontwikkeling van elektronische systemen. Ook voldoen de faciliteiten in bestaande rijtuigen vaak niet meer aan de eisen van de moderne passagier.

Oplossing

Strukton Rolling Stock moderniseert en renoveert rijtuigen door bestaande componenten te vervangen en nieuwe systemen te integreren. Het resultaat: een betrouwbare oplossing tegen lagere operationele kosten.

Renovatieprogramma

Veroudering van onderdelen in rijtuigen verhoogt de onderhoudskosten en gaat ten koste van de beschikbaarheid. Reserveonderdelen zijn na een aantal jaar moeilijk verkrijgbaar of worden zelfs geheel uit productie genomen. Een oplossing wordt vaak gezocht in de aankoop van nieuwe rijtuigen of door het ‘opeten’ van treinstellen om met de onderdelen daarvan de rest van de vloot in stand te houden. Strukton biedt met het renovatieprogramma een beter alternatief.

Componenten

Het renovatieprogramma van Strukton Rolling Stock is gebaseerd op productstandaardisatie op het niveau van componenten in plaats van systemen. Hierbij onderzoeken onze technici de status van het voertuig en de afzonderlijke componenten. In veel gevallen kunnen bestaande basiscomponenten nog jaren mee. Deze componenten implementeren we in het nieuwe systeem. De verouderde of te moderniseren onderdelen worden door nieuwe vervangen.

Maatwerk

Strukton Rail levert maatwerk; ‘plug & play’ oplossingen die de betrouwbaarheid van een bewezen product bieden.