Nieuws

Opnieuw grootschalige werkzaamheden station Den Bosch

25 maart 2014

Strukton Rail voert van 27 maart 2014 t/m 17 april 2014 in opdracht van ProRail grootschalige werkzaamheden uit aan de zuidzijde van station Den Bosch. Om de werkzaamheden goed en veilig uit te voeren is er een grote voorjaarsbuitendienststelling gepland.

20140213-112759_sv1006 

Werkzaamheden

De werkzaamheden vinden plaats tussen het station en het Drongelens kanaal. Eerst gaat over een afstand van twee kilometer alle bovenleiding eruit, gevolgd door de sporen, de seinen en de achttien wissels. Ook al het oude kabelwerk moet compleet weg. En tot slot wordt de oude ballast: zo’n 6.500 ton aan stenen en zand verwijderd. Daarna volgen de nieuwe sporen, bovenleiding en beveiliging. Ook richten we het spoor opnieuw in zodat de doorstroming van het treinverkeer verbetert.

Om de overlast voor de reizigers zo klein mogelijk te houden werken we 24 uur per dag door in ploegendiensten. In totaal zijn er ongeveer 2.000 man betrokken bij de werkzaamheden.

Bekijk de video

 

PJ57Ft2Qamk


Volg de werkzaamheden

Op de website van ProRail zijn live beelden te zien van de werkzaamheden. De webcam staat op de Paleisbrug. Op Twitter en Facebook zullen wij regelmatig foto’s en berichten plaatsen over de werkzaamheden.

Project ‘Sporen in Den Bosch’

De grote buitendienststelling van 27 maart t/m 17 april is onderdeel van het project Sporen in Den Bosch. Dit project is gericht op het oplossen van verschillende knelpunten op station Den Bosch en omgeving. Een ongelijkvloerse kruising wordt aangelegd zodat treinen niet meer op elkaar hoeven te wachten en de kans op verstoringen kleiner wordt. Ook worden er sporen vernieuwd, zodat er meer treinen kunnen rijden. Verder worden op het station perrons verlengd en beter bereikbaar gemaakt. Meer informatie kunt u lezen op de website van ProRail.

Strukton Rail verzorgt namens ProRail het gehele spoorsysteem, inclusief spoorbouw, bovenleiding, beveiliging, wisselverwarming, de stationskap en verlenging van de perrons.

Foto: ProRail