Deursysteem ICM Relaispanelen

Strukton Rolling Stock heeft in opdracht van NedTrain 137 panelen voor het mBfk koprijtuig geplaatst en 137 panelen voor het sBk koprijtuig. Wanneer de panelen geplaatst en aangesloten zijn, zorgen zij ervoor dat er gedurende 3 seconde een fluit klinkt wanneer de conducteur centraal de deuren sluit. Hierna gaan de deuren sluiten.

Opdrachtgever:
NedTrain
Locatie:
Nederland
Activiteit:
Rolling stock
Land:
Nederland
Sluitfluit2_pro_ca
Sluitfluit3_pro_ca
Sluitfluit1_pro_ca
Sluitfluit4_pro_ca

Projectdetails

De panelen worden af fabriek geleverd met een voorgemonteerde bundel. Deze bundel kan in het rijtuig gelegd worden naar de kortekopwand of seperatieschot en hoeft daar alleen nog maar te worden aangesloten op de juiste klemmen.

Er zijn in totaal vijf varianten. In alle mBfk koprijtuigen zit het hoofdrelaispaneel dat de benodigde signalen, via de treinbekabeling, naar alle overige rijtuigen in de treinstam doorstuurt. In de overige rijtuigen zit een subpaneel dat ervoor zorgt dat de sluitfluit van de desbetreffende zijde wordt aangestuurd. Omdat de panelen in een veiligheidsysteem in het deursysteem geplaatst worden, is er extra aandacht nodig voor de kwaliteit. Dat houdt in de praktijk in dat alle panelen afzonderlijk 100% worden gecontroleerd.